INNOVATIV PRODUKTUDVIKLING

Teater Katapult, Alexandra Instituttet og Go’Proces vil med projektet “AudioMove.org – empatisk brugerdrevet produktudvikling” udvikle et produkt, der kombinerer KMDs hardcore businessinteresser med lydteater og følelser gennem en videreudvikling af konceptet AudioMove.

AudioMove er interaktivt lydteater med en seriøs dimension. Konceptet er interaktivt, fordi man interagerer med virkeligheden og har mulighed for at påvirke handlingen via interaktive valgmuligheder. Den seriøse dimension består i, at det på overfladen ligner underholdning, men det egentlige formål med AudioMove er at påvirke folk, så de ændrer adfærd, holdninger eller vaner.

PROJEKTETS MÅLSÆTNING

Målsætningen med projektet er at honorere behovet for at skabe noget helt nyt, der gør det muligt for KMD’s systemfolk, programmører m.fl. at:

Forstå slutbrugerne bedre og derigennem skabe bedre løsninger til kunderne. Det vil styrke KMD’s konkurrencemuligheder på et globalt marked. Med AudioMove kommer KMD’s systemudvikler, der normalt er begrænset af teknologi, helt ud af kontekst. Det motiverer og skaber en dybere indsigt for bedre løsninger.

Være i processen i stedet for – som nu – kun at tegne den. KMD får derved en empatisk indsigt i den proces, som virksomheden lever af. KMD’s forhold til slutbrugeren er pt. meget transaktionsbaseret, men der er mennesker bag Cpr-nr. Det er liv, der skal tages i betragtning.

Udviklernes forståelse for brugerens ønsker er alfa og omega for udvikling af it-løsninger, og med AudioMove.org kan vi måske undgå en masse justeringer sent i udviklingsforløbet, som ofte fordyrer projektet.
Peder Sylvestersen, udviklingschef ved KMD

AUDIOMOVE ERHVERV

AudioMove Erhverv er sidste skud på stammen, inden for AudioMove-konceptet. Erhvervsdelen er udviklet til at være en ny kommunikationsplatform, som kan bruges til forskellige former for formidling og læring både internt og eksternt i virksomheder og organisationer.

AudioMove Erhverv bliver altid skræddersyet og tilpasset til den specifikke virksomhed og deres behov for formidling. Derved kan virksomheden præsentere en helt ny og innovativ kommunikationsplatform, der formidler virksomhedens vigtigste værdier til brugeren.

Som altid, når det gælder AudioMove-konceptet er det dramatiske forløb i centrum. Men AudioMove Erhverv er udviklet så det bliver en unik og faktuel fortælling om den pågældende virksomhed. Virksomheden bestemmer selv de elementer, der skal indgå i fortællingen, og om den skal målrettes medarbejdere, kunder, partnere eller andre. Således bliver virksomheden en aktiv part i skabelsen af AudioMove produktionen.

AUDIOMOVE ERHVERVS PRODUKTIONER

Min Institution – af dramatiker Line Mørkeby
KMD stod overfor en ny udfordring; at udvikle et it-system, der skulle passe ind i SFOers dagligdag. At udvikle it-systemer til såkaldte varme hænder, mennesker placeret decentralt i kommunerne, er ikke KMDs spidskompetence. Derfor fik de hjælp til at lære deres nye slutbrugere at kende på en ny og empatisk vis via AudioMove.org.
Læs mere på www.audiomove.org

Økofonen – af forfatter Mette Finderup.

Støttet af Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi arbejder vi i øjeblikket på at udvikle AudioMove Erhverv via et konkret projekt ‘AudioMove.org – empatisk brugerdrevet produktudvikling’, som skal styrke produktudviklingen på it-virksomheden KMDKonceptudviklingen sker i samarbejde med Go’Proces og Alexandra Instituttet.